Natursnokarna – för dig mellan 6 och 12 år!

För tillfället söker vi person(er) som skulle vara intresserade av att vara natursnoksledare i Järfälla. Har du upptäckarlust och gillar att vara ute med barn? Du behöver inte vara expert, biolog eller lärare för att bli Natursnoksledare hos oss. Läs mer här eller kontakta oss direkt så berättar vi mer.

Gillar du att snoka runt i skog och mark så häng med! Vi träffas och tittar på grodor, gråsuggor, sparvar och växter. Vi lär oss mer om naturen och lite om friluftsliv, men framför allt har vi roligt tillsammans. Natursnokarna är Naturskyddsföreningens barnverksamhet. Vid vissa aktiviteter kan en självkostnadsavgift för t. ex. material eller resor förekomma.

Varför snoka i naturen med Naturskyddsföreningen?

Forskningen visar att både barn och vuxna blir friskare och mindre stressade av att vara i naturen. Vi minns och lär bättre när vi använder både kroppen och sinnena. Barn får bättre motorik av att vara i naturen och deras koncentration och kreativitet ökar. Sedan finns det förstås mycket spännande att upptäcka i naturen. Naturen är livsviktig för oss och ger oss många gratistjänster som vi ibland tar för givna, till exempel ren luft, mediciner och byggnadsmaterial. De som har kunskap om naturen är också rädda om den.

På vår hemsida lägger vi in eventuella nya aktiviteter, ändrade tider eller tips på andra arrangemang.

Bild av Maria Elfström, ledare

Maria Elfström, ledare Natursnokarna

Rubrik

Natursnokarna vid Görväln våren 2012

Vad finns i stubben?

Bild av pojke med vattenkikare

Vad finns under vattenytan hösten 2012. Vattenkikaren ger svaret

Bild av häst med släpvagn för transport av barn

Hästskjuts i samband med ”Lammens dag våren 2012” på Görväln

Fågelmat blandas i en kastrull

Vi gör fågelmat hösten 2013. Fågelmaten blandas.

Natursnokarna