Rapport från aktivitet – Fågelholksbygge den 20:e mars

Fågelholksbygget arrangerades gemensamt av Naturskyddsföreningen i Järfälla och Järvafältets Ornitologiska klubb. Ornitologerna var de som stod för kunskapen om holk-bygge. Det byggdes fågelholkar med stor iver utanför Hönshuset/Raststugan vid Görvälns slott. Ungefär 20 vuxna med barn fick pröva på att sätta ihop alla delar till en fågelholk. Totalt tillverkades nästan 20 holkar och ca 10 av dessa köpte deltagarna till ett lågt pris.

Vädret var fantastiskt med en nästan klarblå himmel och det fanns ingen anledning att ta in aktiviteten inomhus. Vi bjöd på grillad korv med tillbehör. En lyckad dag.