Vernissage och nyinvigning av NaturInfo 8/5

Vilken strålande dag! Vädret kunde inte vara bättre än så här för att fira nyinvigningen av vårt fina NaturInfo vid Görvälns slott. Ordförande Karin Hanze klippte bandet kl.12 med glada medlemmar vid sin sida.

20160508_121229

20160508_121237

I den nyrenoverade lokalen bjöd vi på vernissagetilltugg och en fotoutställning av naturfotografen Jonathan Stenvall (se Jonathanstenvall.com). Fotona i NaturInfo är en del av Jonathans projekt om naturen i Stockholm, som görs i syfte att sprida uppmärksamhet om urbana och lokala ekosystem.

20160508_121347

20160508_121532

20160508_121716

Till fotoutställningen hör informationsblad om följande viktiga ämnesområden: Vatten, Skog, Jordbruk, Klimat, Kemikalier och Järfälla. Mir Grebäck von Melen till höger på bilden nedan, som är föreningens webbmaster, har tagit fram informationen. Till vänster på bilden syns Kajsa Grebäck från Naturskyddsföreningen i Örebro, som hjälpt till att utforma designen av nya NaturInfo.

20160508_143244

På grund av det fina vädret samlades flera av föreningens medlemmar också kring bordet utanför NaturInfo och diskuterade allt från kommunens översiktsplaner till utrotade fågelarter.

20160508_143530