Nu har vi en ny styrelse

Från ordföranden, Karin Hanze:

Vid kretsens årsmöte den 17 mars 2016 avgick två av våra styrelsemedlemmar och tre kom till. En styrelsemedlem Linda Legg avgick redan tidigare, sommaren 2015, eftersom hon återvände tillsammans med sin familj till England efter flera år i Sverige. De andra två som avgick var Susanne Dyrhage och Mir Grebäck von Melen. Stort tack till Susanne för de två år som du varit en alldeles fantastiskt bra sekreterare, och du har varit ett stort stöd i mycket annat också. Mir som varit vår webmaster har piggat upp hemsidan med fina bilder och inspirerande texter. Susanne är kvar i Järfälla, men Mir har flyttat till Vallentuna och skall nu skaffa sig erfarenheter med att ta hand om två gamla hus tillsammans med sin sambo. Lycka till Susanne och Mir. När det gäller Linda har hon skickat en hälsning till oss alla naturvänner i Järfälla, se lite längre ner.

Nya styrelsen består nu av:
Karin Hanze, ordförande
Sofia Mattson, kassör
Anneli Bengtsson, ledamot
Nicklas Johansson, ledamot
Tomas Bergman, ledamot
Petter Nykvist, suppleant

Hälsning från Linda Legg:
Kära naturvänner,
Jag ber om ursäkt att jag var tvungen att säga upp mig från styrelsen i NSF Järfälla på grund av att vi måste flytta tillbaka till England för våra jobb. Jag kommer att sakna underbara Järfälla väldigt mycket; mest från ett naturperspektiv. Järfälla är en alldeles speciell plats, med orörd natur runt nästan varje hörn. Jag har haft tur att se många olika platser i världen, och Järfälla är en av de bästa med dess blandning av att vara en del av en storstad, men samtidigt att ha så mycket natur av så högt värde, både på sjökant och i och utanför naturreservaten. För mig känns det helt otroligt att man kan ta en liten promenad ut från hemmet och komma fram till orörd natur så lätt. Man ser så många olika arter, fåglar och vilda djur som jag tycker inte är så vanliga nära en stor stad. Ni har någonting som är helt fantastiskt och ovanligt.
Jag tycket att det är otroligt viktig för oss som människor att vårda allt detta med stor försiktighet och behålla den fantastiska biologiska mångfalden. Vi måste försöka leva i balans med naturen för allas fördel. Vi har någonting väldigt speciellt i naturen i Järfälla som har försvunnit till en stor del på andra platser i välden och de kämpar för att återställa det. Jag tror att Järfälla står inför en viktig tid av förändring och byggande. Ta hand om Järfällas natur nu när ni kan. Vi äger inte världen, vi bara tar hand om den för framtidens generationer!
Linda Legg